Kvalitní web vám za tři tisíce korun nikdo neudělá

Můžete to vidět dnes a denně. Pokud chce firma, zejména nějaká začínající, udělat webové stránky, hledá co nejlevnější řešení. Poptá tvorbu webu ve skupinách na Facebooku, na stránkách jako Webdeal či Webtrh a nakonec sáhne po nejlevnější nabídce, kterou jí zpravidla nabídne nějaký student. Výsledek tomu odpovídá.

Šetřit takhle na webu je obrovská škoda. Je jasné, že v začátcích téměř žádná firma nemá peníze na rozhazování, avšak právě dobře udělané webové stránky mohou generovat další finance, abyste v budoucnu měli co rozhazovat. Vždyť web se dělá proto, abyste byli ve světě více vidět. A budete-li více vidět, přijde více zákazníků.

Takhle raději ne!

Ne že by mezi levnými studenty nebylo pár opravdu šikovných, nicméně většinu z nich tvoří spíš začátečníci. Naučili se něco v HTML, CSS, JavaScriptu i PHP a své zkušenosti chtějí prodat. Na tvorbu profesionálních webů to ale nestačí. Kvalifikovaný člověk musí znát také zásady tvorby UX, triky jak zajistit rychlejší načítání webů, musí být schopný vytvořit responzivní web zobrazující se správně na všech zařízeních a také udělat webové stránky s administrací. Ne, tím opravdu není myšleno nainstalovat WordPress a změnit šablonu.

A to ještě nedošla řeč na grafiku. Grafická tvorba webu je samostatnou kapitolou. Na světě je málo lidí, kteří jsou zároveň špičkoví designéři i programátoři. Ve větších firmách a agenturách se zpravidla někdo stará o grafiku, další o backend vývoj, jiný člověk je frontend vývojářem a poslední obstarává marketing. Skutečně myslíte, že tohle zvládne někdo, kdo vám nabídl vytvoření webových stránek za tři tisíce?

Agentura to jistí

Chcete-li plnohodnotný web, který bude zákazníky lákat, nikoliv odrazovat, obraťte se raději na kvalifikovanou agenturu. Mnohdy vám zařídí opravdu všechno od prvotního návrhu webu až po online marketing, registraci do katalogů, SEO apod. Zaplatíte více, avšak peníze se vám jednoho dne vrátí. Berte web jako aktivní investici.