Poradíme, jak si zařídit pracovnu a kancelář
Správně zařízené pracoviště se podepisuje na celkové produktivitě. Nezáleží na tom, jestli se jedná o domácí pracovnu nebo klasickou kancelář. Vždy je nutné pečlivě zvážit všechny možnosti a pokusit se vytvořit takový prostor, kde se budeme nejen cítit příjemně, ale kde dokážeme i efektivně pracovat. Těchto několik tipů vám může pomoci při zařizování nové pracovny i kanceláře.
Zařízení domácí pracovny
Základem pro domácí pracovnu je výběr vhodného místa pro její vlastní založení. Dbáme na to, abychom okolo sebe měli dostatečný prostor a příhodné podmínky k práci. Místnost by měla mít okno ideálně situované do dvora, aby nedocházelo ke zbytečným rušivým vlivům. V zásadě se může jednat o malý kout, kde hlavní dominantou bude pracovní stůl a židle. Zařízení do kanceláře nutně nemusí vypadat efektně, důležitý je hlavně funkční účel.
Útulné a zároveň praktické
Často se stává, že pracujeme dlouho do noci a brzo ráno. V těchto případech je nutné zajistit si optimální osvětlení. Kancelářské stolní lampy jsou nejen praktickým nástrojem, jak získat dost světla pro práci, ale i pro vytvoření útulného a příjemného dojmu v domácí pracovně. Právě tento psychologický efekt hraje velkou roli při naší ochotě a chuti pracovat z domova. V zásadě se dá říci, že stačí jedna stolní lampa v kombinaci s větším stropním osvětlením pro zajištění optimálního světelného pole, kdy nás nebolí oči a jsme schopni věnovat se práci naplno. Nepodceňujte ani výběr kancelářské židle, na které budete sedět několik hodit každý den. Při špatném výběru se budete potýkat s nepříjemnými bolestmi zad a celkově vám bude pobyt v kanceláři nepříjemný, což na produktivitě jistě nepřidá.
Vhodný styl
Vlastní domácí pracovnu se vždy snažíme vytvořit v odpovídajícím stylu. To závisí nejen na vzhledu, ale týká se to i využití prostoru. Někdo nedá dopustit na volné ukládání věcí, jiný si potrpí na přehledně seřazené šuplíky, pořadače a poličky. V rámci těchto svých zvyků se snažíme o vytvoření prostoru, který bude poskytovat dostatečné množství úložných míst pro utřídění dokumentů a neustálý pořádek na stole. Jakmile vyberete jeden základní styl, výběr ostatního vybavení už bude pouze formalita. Základ spočívá v ujasnění si toho, jak chceme, aby naše pracovna ve výsledku vypadala.
Jak si zpříjemnit kancelář
Jak zařídit kancelář, aby oslnila každého, je často otázka nejen pro vrcholové manažery a lidi na vysokých pracovních postech. Krásná kancelář je naší vizitkou a vždy se snažíme o to, aby celkový dojem byl nejlepší. Kancelářské doplňky a pomůcky mohou zčásti sloužit i k tomuto účelu. Stylový diář, krásné zlaté pero či ozdobný stojánek na tužky. Když se všechny tyto malé detaily spojí do sebe, mají poměrně velkou sílu a podepisují se na celkovém pocitu, jaký si z dané kanceláře odnášíme. Ani drobné dekorace v podobě květin a pár fotek nemusí být na škodu. Zároveň je ale nutné pamatovat na to, abychom to nepřehnali a stále byli schopni jednoduše udržovat pořádek na svém pracovním místě.
Zkušenosti se zařizováním pracovny
Výběr zařízení do kanceláře není jen tak. Naštěstí existuje řada lidí, kteří s tím mají zkušenosti. Příběh o tom, jak jsem si zařizoval pracovnu a kancelář přináší cenné tipy, jenž můžete ocenit i ve svém případě. Pokud takových článků přečtete více, bude pro vás snazší vybrat si přesně to, co vyhovuje vám. Výsledkem bude krásná a útulná pracovna přesně podle vašich představ, kde bude práce ne povinností, ale přímo zábavou. Když si vytvoříte základní kostru v podobě nejnutnější vybavení, nebývá už takovým problémem dokoupit další nezbytnosti, o jejichž nutnosti se přesvědčíte až během práce.