Sublimační tisk má multifunkční marketingové využití

Reklamní materiály patří ke každé společnosti. Pokud i vy uvažujete o jejich realizaci, rozhodně se vyplatí popřemýšlet o technologii sublimačního tisku. Právě on vám může přinést velmi zajímavé motivy třeba na tričkách, tužkách, hrníčcích anebo jiných předmětech. Především z tohoto důvodu se na něj zaměříme mnohem podrobněji. Podíváme se na princip jeho realizace, materiály, jež jsou pro něj optimální, a nezapomeneme také upozornit na společnost, u níž lze zakoupit jak termolisy, tak i mnohé příslušenství.

Jak funguje sublimační tisk?

Na poměrně jednoduchém principu. Jedná se o specifickou technologii, která je postavena na tradičních přirozených fyzikálních jevech. V první řadě dochází k přenosu speciálního sublimačního inkoustu z přenosového papíru na konkrétní předmět. Právě při něm dochází ke změně skupenství z pevného na kapalné. Druhým jevem je to, že se zahřívá materiál a otevírají se jeho miniaturní póry. Po následném ochlazení už dochází k jeho úplné fixaci na cílovém předmětu. Sublimační tisk přitom nabízí stálost barev a mnohé další přednosti.

Nač se dá tímto způsobem tisknout?

Materiálů určených pro tuto technologii tisku je hned několik. Tím nejlepším je samozřejmě polyester, případně jeho směs s bavlnou. Je pevný, odolný vůči oděru, nicméně barva a vzory se do něj optimálně vpijí. Jinak ale není problém tisknout sublimačním způsobem i na keramiku, podložky pod myš k počítači anebo sportovní dresy. Ty jsou ostatně vyrobeny většinou z polyesteru. Bez potíží je možné nanést vzory i na sklo a jiné kompozitní materiály.

Hlavní výhody a nevýhody sublimačního tisku

Asi největší předností sublimačního tisku je neznatelnost vzorů na omak. Barva se dokonale sloučí s podkladem. Odolá také vůči mechanickému poškození, všechny výrobky jednoduše operete a zbavíte nečistot. Za nevýhodu lze považovat fakt, že na přírodní látky sublimaci použít nelze. Jestliže se rozhodnete koupit termolis, jistě neprohloupíte. Učinit tak můžete třeba na termolisy.cz.