Co nepodcenit při provozování e-shopu

Česko je zemí e-shopů. Nemilosrdná fakta však hovoří jasnou řečí: jen asi jeden z deseti přežije první rok svého fungování. Jak tedy docílit toho, aby zrovna ten váš nepatřil mezi drtivou většinu neúspěšných? Stačí se nedopouštět některých chyb.

5 vteřin

Maximálně pět vteřin máte na to, abyste oslovili potenciálního zákazníka. Pokud se vám to nepovede, jediným kliknutím ho nenávratně ztratíte a skončí u konkurence. Snažte se proto na potenciální zákazníky co nejlépe zapůsobit. Nezapomeňte, že první dojem uděláte jenom jednou. Většina e-shopů jsou si podobná jako vejce vejci, vybočit z průměru a šedi přitom můžete hned několika způsoby - graficky, obsahem, funkčností. Investujte proto do tvorby webových stránek, do originality a unikátnosti. Odlišíte se od konkurence a stanete se lépe zapamatovatelným.

Funkčnost na prvním místě

Zákazníci se při nakupování rozhodně nehodlají trápit. Pokud jim tedy stavíte do cesty nejrůznější překážky a nenecháte je nakoupit rychle a jednoduše, pak vám prostě odejdou jinam. Někam, kde celý objednávkový proces bude daleko snazší. Vězte, že někdy je dokáže odradit naprostá drobnost, třeba vyplňování povinného registračního formuláře. Jindy je zase můžete ztratit nejasně formulovanými podmínkami. Snažte se jim proto nakupování co nejvíce ulehčit a ušetřete jim tak nejen nervy, ale i čas, který je pro většinu z nich doslova nedostatkovým zbožím.

Kvalitní popisky zboží

Bez ohledu na to, jak široký máte sortiment, vynaložte maximum času na tvorbu kvalitních popisů zboží. Na rozdíl od kamenného obchodu se totiž zákazníci nemohou obrátit na prodavače, který jim všechno vysvětlí. Musíte jim proto říct o produktech úplně všechno, pouze cena a název produktu jim opravdu stačit nebudou. Uveďte všechny parametry, přidejte další obrázky, zkušenosti, tipy. Čím unikátnější popisky budou, tím lépe nejen pro vaše zákazníky, ale i pro SEO dostanete se tak na lepší pozice ve vyhledávačích. Pokud si s jejich vytvořením nevíte rady, obraťte se na odborníky z marketingových agentur. V jejich řadách najdete spoustu schopných copywriterů, kteří si s tímto úkolem poradí raz dva. Tak se nestyďte využít jejich služeb, vašemu e-shopu to jenom prospěje!