Společnost Volvo Trucks zkouší použití spotřební techniky pro zlepšení poprodejních služeb

Společnost Volvo Trucks neustále pracuje na zvyšování kvality a efektivnosti svých poprodejních služeb. Jednou z metod, které jsou právě zkoušeny, je použití Smartphone – nové spotřební techniky – v dílnách autorizované servisní sítě společnosti. „Smartphone je zařízení, které může našim technikům pomáhat při práci tak, aby našim zákazníkům nabízeli lepší podporu," říká Bengt Persson, viceprezident pro kvalitu a technickou podporu společnosti Volvo Trucks. Potřeba osvojování nových znalostí a informací se u servisních techniků v současné době stále zvyšuje, neboť se stále rychleji vyvíjí i technika a na trh je uváděno stále více modelů nákladních automobilů. I podvozky nákladních automobilů jsou v současné době unikátní. Není tedy ani možné, aby technici znali vše o všech vozidlech. „Tlak zákazníků na profitabilitu pro nás znamená, že musíme být stále efektivnější a neustále pracovat na rozvoji svých dovedností," pokračuje Bengt Persson. Pomoc na dosah ruky Nová koncepce, která byla vyvinuta ve spolupráci s útvary Volvo IT a Volvo Parts, spočívá v tom, že technici mají instrukce týkající se podvozků snadno dostupné na vlastním Smartphone. Tyto informace mohou přijímat ve formě textu nebo prostřednictvím obrázků a animací. Zejména animace pomáhají elegantně bořit jazykové bariéry, což u společnosti, jako je Volvo Trucks, která má dílny ve více než 140 zemích světa, znamená obrovskou výhodu. Navíc Smartphones umožňují velmi snadnou aktualizaci dat. „Je to báječné, že nové technologie mohou být využívány ke zlepšování a rozvoji naší práce," říká Mattias Roos, servisní technik dílny Volvo Truck Shop v Göteborgu, který tuto aplikaci testoval. „Koncepce nové aplikace je časově značně efektivní a uživatelsky velmi přívětivá." Pro nové trhy Společnost Volvo Trucks spatřuje ve využívání této technologie mnoho předností, zejména při zaměření na spotřební trh v nových oblastech. „Nový systém je zajímavý i z hlediska nákladů - spotřební technika se vyrábí ve značných objemech, což má za následek výrazně nižší cenu, než by měla průmyslová aplikace vyráběná na zakázku. Zadruhé, uživatelé už mají předchozí zkušenosti s tím, jak tato technika pracuje, a proto je mnohem pravděpodobnější, že ji zvládnou jako novou formu práce," říká Kerstin Hansonová, projektová manažerka ve Volvo IT. Loni na jaře byly provedeny testy mezi servisními techniky v Číně a ve Švédsku, a přinesly pozitivní výsledky. Nyní společnosti Volvo Trucks a Volvo IT ve své práci pokračují, aby aplikaci dále vyvinuly a přizpůsobily ji na míru zákazníkům. „Používání Smartphones v servisních střediscích je zajímavým řešením, které zvýší efektivnost a zabezpečí kvalitu našich poprodejních služeb. Proto vkládáme velké naděje do spuštění této koncepce v blízké budoucnosti," říká Bengt Persson. 19. května 2011 Zpracováno v Praze, 19. května 2011 Fakta: Servisní síť společnosti Volvo Trucks Globální servisní síť společnosti Volvo Trucks se skládá z více než 2 300 poboček ve více než 140 zemích. Snaha o zajištění a zdokonalování kvality poprodejních služeb po celém světě neustále pokračuje. Rozvoj dovedností techniků a zajištění jejich přístupu k nejaktuálnějším servisním instrukcím je naší prioritou. Fakta: Smartphone v dílnách Tato koncepce je založena na použití Smartphone k poskytování servisních instrukcí. Tyto instrukce mohou být podávány ve formě textu nebo prostřednictvím obrázků a animací. Používání Smartphones má mnoho předností. Jednou z řady těchto výhod je schopnost obrázků a animací překonávat jazykové bariéry. Smartphones také umožňují, aby technici měli snadný přístup k těm nejaktuálnějším servisním instrukcím.