Marketing: Jaké nástroje jsou pro firmy nejvhodnější?

Máte firmu? Zvažujete nad marketingovými kanály? Chcete oslovit co nejvíce lidí za co nejméně peněz? Pak vás určitě mimo jiné napadnou také sociální sítě. A jak by taky ne! Jejich vliv se neustále zvětšuje a množství návštěvníků narůstá. Oslovili jsme proto zkušenou správkyni sociálních sítí Natálii Markovskou, která nám prozradila největší chyby firem, jichž se na sociálních sítích dopouští.

„Mají to ostatní, chci to taky.”

Již čtvrtým rokem pomáhá firmám se správou sociálních sítí. Za tu dobu se setkala s desítkami projektů, od těch malých až po obrovské nadnárodní. „Často mě děsí, kolik peněz jsou firmy schopné utratit za řešení, která už z podstaty věci nemohou fungovat,” začíná své povídání slečna Markovská. „Firmy si často svou strategii ani nepromyslí, jen chtějí úspěch, jaký vidí u ostatních, ale tak to nefunguje,” hodnotí Natálie.

V čem je tedy největší zádrhel? „Největší problém vidím v tom, že není ve firemní marketingové strategii ani špetka logiky. Firmy prostě chtějí to, co ostatní, a to je reklama na sociálních sítí. To, že se jim tento formát reklamy vůbec nehodí k plnění cílů, už většinou neřeší,” upozorňuje na zákoutí marketingové strategie slečna Markovská.

Správa sociálních sítí? Jen něco navíc!

Natálie Markovská dále upozorňuje na to, že ve většině případů funguje marketing na sociálních sítích jen jako něco navíc. „Jakmile má klient peníze, rád si za správu sociálních sítí zaplatí. Nedej Bože aby ale o peníze, které měl k dispozici, přišel. První, co odepisuje je právě marketing, což je zásadní chyba.”

Marketing není totiž něco nadbytečného. Měla by to být zásadní podstata fungování každé firmy. A pokud se firma rozhodne pro sociální sítě, určitě by v jejich správě měla pokračovat. Nahodilost totiž příliš důvěry nevyvolá.

Jak uchopit marketing na sociálních sítích správně?

Jak tedy vyřešit tento bludný kruh? „Než začnete vyhazovat peníze oknem, dobře si promyslete, zda se vám sociální sítě hodí do vaší strategie. Stanovte si několik marketingových kanálů, kterými budete komunikovat. A následně do toho jděte naplno,” uzavírá své povídání Natálie Markovská. A pokud vás tato oblast zajímá více, můžete začít sledovat odborný blog slečny Markovské www.markovska.net/blog, kde se dozvíte spoustu dalších zajímavých informací.