Jak správně podnikat? Pomůže vám mKonto Business a mTransfer

Česká e-commerce patří v Evropě ke špičce! Jak začít podnikat? Které internetové obchody jsou na vzestupu? V jakém oboru se dá dnes prosadit? Proč využít efektivní nástroje v rámci platební brány a podnikatelského účtu zdarma? Vydejte se správnou cestou!

Česká e-commerce – základem je specializace

Dle mnoha odhadů se podnikáním seriózně zabývá okolo tisíce prodejců. Na trhu dochází ke konsolidaci zejména středně velkých e-shopů. Zaměření je magické slovo, které výstižně charakterizuje nejzajímavější značky e-commerce současnosti. Růst však byl zaznamenán také u prodejců, kteří se výrazně zaměřují na jeden druh zboží, jako například hudební nástroje, dětské zboží, potraviny. Vedle sázky na užší sortiment zboží je důležitá především maximální orientace na odbornost.

Pokud vás láká podnikání v e-commerci a přemýšlíte o něm, pak by váš e-shop měl pokrývat současnou poptávku po zboží. Je vhodné rovněž zvážit, jaký sortiment chybí na internetu samotným zákazníkům.

Malým e-shopům se daří. Podstata tkví v dobré myšlence či v umu jejich tvůrců. V potravinách se jedná o projekt výhradně doma pečených bábovek či prodej čerstvých ryb. Stejně tak svůj byznys na internet převedli zkušení výrobci rukodělného zboží. Daří se i řadě prodejců zabývajících se pletenými kravatami či věnujících se ručnímu šití vázacích motýlků do obleku.

O jaký artikl bude zájem?

Rozhodně lze odhadovat rostoucí zájem o drogerii, oděv i obuv, potraviny, luxusní zboží, zahradu a hobby, rukodělné výrobky. Nejvíce na internetu chybí právě drogerie, dále taktéž vybavení do domácnosti, stejně tak produkty pro zdraví a stavebniny.

Jaká je situace v Evropě?

Dlouhodobým trendem je samozřejmě rovněž prodej věcí, které mají úspěch v zahraničí. Módní vlna různého zboží je sice dočasnou záležitostí, ale zároveň to neznamená, že v případě časného vstupu na trh nemá e-shop šanci uspět. V rámci dlouhodobějšího podnikání se tak prostor může vytvořit v oblastech, jako je zahrada, i když přes internet takové zboží kupuje menší množství zákazníků.

Dobrý stav maloobchodu v ČR a celkově ve střední a východní Evropě je podpořen zdravými makroekonomickými indikátory a vzrůstem konzumního způsobu života. Nicméně pro úspěch je nutné kromě dobrého nápadu poskytnout i kvalitní služby. Tento fakt se týká Evropy a zejména ČR.

Jak začít podnikat v e-commerci?

Před spuštěním internetového obchodu v ČR je zapotřebí zohlednit zákonné požadavky českého a evropského práva. Právní úprava internetových obchodů usměrňuje především povinnost formálního zřízení provozovatele internetového obchodu, dále obecné smluvní požadavky a ty, které se týkají ochrany spotřebitele, též zpracování osobních údajů.

Jednou z nejtěžších věcí je vymyslet název obchodu. Fantazii se sice meze nekladou, ale budete limitováni volnou doménou. Nezbytnou záležitostí je zřízení živnostenského listu. Bez reklamy se rozhodně neobejdete. Do marketingu se skutečně vyplatí investovat. A samozřejmě nutností jsou finance. Pro lepší hospodaření s finančními prostředky slouží podnikatelský účet, v některých případech dokonce můžete mít podnikatelský účet zdarma.

Adekvátní řešení díky mKontu business aneb účet zdarma

Účet určený pro fyzické podnikající osoby. Založení a vedení účtu je zdarma. Stejně tak i bezkontaktní karta je bez jakéhokoliv poplatku. Zdarma jsou i veškeré příchozí a odchozí platby, zřízení a provedení trvalých příkazů. Nejsou zpoplatněny tři výběry měsíčně z jakéhokoliv bankomatu. Potenciální je možnost přečerpání účtu do určité výše. Přístup k účtu je zajištěn prostřednictvím internetu i telefonu.

Nepostradatelná platební brána

Platební brána je jednoduchá a zároveň spolehlivá platební metoda. Platební brána umožňuje realizaci online platby za zboží či službu pomocí internetového bankovnictví. Systémy principu platební brány zcela úspěšně fungují v řadě evropských zemí. Coby majitel e-shopu tento systém platby rozhodně budete potřebovat. Jedná se o jednu z platebních metod, která je běžnou součástí i českých internetových obchodů. V tomto směru je vhodnou volbou mTransfer.

Silnou stránkou tohoto systému pro online platby je bezpečnost a rychlost. Je ideální pro malé i velké internetové obchody. V rámci svého e-shopu tak tento systém můžete nabídnout svým zákazníkům.

Mezi další přednosti náleží bezplatné platby mezi e-shopem a zákazníkem, snadná aktivace v internetovém bankovnictví, jednoduchá implementace na vašem e-shopu. Neplatíte tak zbytečné poplatky poskytovatelům platebních služeb. Online přehled veškerých úhrad za vaše zboží prostřednictvím internetového bankovnictví či mobilní aplikace zdarma. K dispozici máte historii všech uskutečněných transakcí od založení účtu a reálný export do několika datových formátů.

Dále se jedná o serverové notifikace NPM o transakci online a zdarma. Údaje o pohybu na vašem účtu lze dostávat prostřednictvím SMS zpráv nebo elektronickou poštou.

Závěrem

Výrazně stoupá nákup přes mobilní telefony. Nákupy z mobilů tak tvoří až polovinu obratu českých e-shopů. Nejpodstatnějšími slevovými akcemi na e-shopech nadále zůstávají Vánoce, vlastní akce obchodů a Black Friday.

Důležité je v rámci elektronického obchodu investovat do PPC reklamy, e-mailingu a zbožového srovnávače. Podstatný vliv na úspěch má kvalifikovaný personál.