Jak poznat problém s geometrií kol?

Patří mezi nejčastější závady na automobilu, a přesto si jí často nevšimneme, dokud není pozdě. Řeč je o geometrii kol. Možná to nevíte, ale k její detekci vám postačí jeden docela jednoduchý test. A jak na něj?

Stačí na zcela rovné silnici na chvíli pustit volant z rukou. Jestliže se kola začnou stáčet doleva nebo doprava, máte jistotu, že to bez pořádného seřízení geometrie kol už zkrátka nepůjde. Tento test doporučujeme provést zejména v případě, kdy v nedávné době došlo k některé z těchto událostí:

  • vjeli jste do výmolu
  • zpozorovali jste zvýšené opotřebení pneumatik na jedné straně
  • vyměnili jste část zavěšení kol nebo řídicího systému
  • měli jste problémy s ovladatelností vozidla
  • kola se nevrátila samovolně do základní polohy

Seřízení není vyvážení, aneb nepleťte si pojmy

I servisní technici tyto pojmy někdy zaměňují, a přitom jde o zcela odlišnou věc. Klasická geometrie kol se stará o seřízení odklonu a sbíhavosti všech kol automobilu, a to tak, že se po povrchu vozovky odvalují vždy kolmo a podél osy svírají perfektně symetrický úhel. Oproti tomu vyvážení kol působí jako prevence vzniku nepříjemných vibrací při vyšší rychlosti vozu.

Proč věnovat čas a peníze geometrii kol?

Primární důvodem je samozřejmě bezpečnost posádky vozidla. Ale možná vás budou zajímat i ty další. Zejména jde o plynulou jízdu vozidla díky nižšímu valivému odporu. Zajištěna je také stabilita vozu a ušetříte i za pneumatiky, protože nebude docházet k jejich příliš rychlému (obvykle jednostrannému) opotřebení.

Nemusíte se bát, odborníci zvládnou tento úkon zpravidla do třiceti minut. Nebudete tak muset své auto na dlouhé dny odstavovat a hledat náhradní způsoby dopravy. Své služby vám nejenom v tomto směru nabízí i specialista v oboru pneuservis v Praze - Pneu-Pavlik.cz. Vezměte tam své auto ještě dnes!