Češi se stále lépe vyznají v hypotékách

Češi se orientují na hypotečním trhu mnohem lépe než v minulosti. Vyplývá to z průzkumu ČSOB. Zásadní roli v tom sehrál internet, který pro 81 % zájemců o hypotéku slouží jako prvotní zdroj informací. Získané poznatky z webových stránek bank a finančních serverů dále konzultují se svou rodinou a přáteli a svůj výběr potenciálních poskytovatelů hypotéky tak zužují. Stále větší slovo mají při výběru hypotéky také finanční poradci. Při plánování financování bydlení sáhne po službách nezávislého finančního poradce polovina Čechů, ale jen 6 % klientů plně věří v jejich nezávislost. Zvyšující se finanční gramotnost Čechů v oblasti hypoték s sebou přináší i odlišný model chování. „Dneska už neplatí to, co před patnácti lety, že klient přišel do své banky, vzal si hypotéku a tu pak splácel. Současný klient je zvídavý, zajímá se, porovnává, a teprve pak se rozhoduje. V případě nalezení zajímavější nabídky mu nevadí přestoupit k jiné bance i v průběhu splácení hypotéky,“ říká Ivana Bohatcová, výkonná manažerka segmentu Bydlení a úvěry ČSOB. „Migrace“ klientů za výhodnějšími podmínkami je pro dnešní dobu typická a pro banky to znamená jediné: musí se stále více snažit, aby zaujaly zajímavou nabídkou. Inovativní produkty ale v této oblasti prakticky nejsou. „Rozhodli jsme se v ČSOB na tento stav reagovat, a proto v brzké době na trh uvedeme hypotéku, která inovativním způsobem ocení věrnost našich klientů a nabídne jim za ni na českém trhu zcela ojedinělý bonus,“ říká člen představenstva a vrchní ředitel Distribuce ČSOB Petr Hutla.