Billboardy a firemní marketing

Účinná reklama? Toť otázka, kterou se zaobírají i světové reklamní agentury. Zřejmě nejlepší je produkt vnímat okem zákazníka. Ovšem kterého? Každý jsme přeci jiný!
Každý, kdo se kdy věnoval firemnímu marketingu, si je vědom síly, jakou na potenciálního zákazníka má reklama jako taková. Jejím cílem je upoutat jeho pozornost, což se někdy daří lépe a jindy hůře. Reklama jako taková byla předmětem řady studií. A jejich výsledek? Stejně jako zavděčit se všem je nemožné, je velmi obtížné, aby jeden reklamní poutač oslovil všechny a donutil je si daný výrobek koupit. Už je ale reálné, aby si jej pořídilo hodně lidí. A to většinou stačí.

Zaměřeno na firemní marketing

Bez firemního marketingu se tedy neobejde téměř žádná firma včetně těch největších nadnárodních. Jeho prostřednictvím se zákazníkům doslova dostávají pod kůži, jsou neustále v jejich podvědomí. To si společnosti velmi dobře uvědomují a za reklamu jsou ochotny dávat nemalé částky mnohdy dosahující milionů ročně. Na reklamě je však finančně závislá i valná většina médií (až na výjimky v podobě hrstky dotovaných), která v reklamě zastupují roli jakéhosi zprostředkovatele.

Podoby reklamy

Reklama může mít spoustu podob. Reklamu máme tištěnou (v novinách a časopisech), televizní, mluvenou (v rozhlase), venkovní (billboardy a backlighty), reklamou je ovšem i sponzoring, ať již sportovních či kulturních událostí, nebo třeba propagace výrobku nějakou známou osobností.

Jste vůči reklamě imunní? Nejste

Hodně lidí se domnívá, že jsou vůči reklamě imunní, což dokládají třeba tím, že v době televizních reklam přepínají na jiný program. Tento „nešvar“ televizní stanice řeší tím, že své reklamní bloky vysílají ve stejných časech. Všimli jste si? Tomu, aby si divák ale šel uvařit kávu, ale nezabrání. To ovšem nic nemění na faktu, že z psychologického hlediska vůči reklamě imunní nejsme. Podvědomě nám reklamní spoty skutečně zarůstají pod kůži, jde jen o to, zda v pozitivním nebo negativním světle. Někomu se některé zkrátka líbí a jinému nikoliv, a je otázkou do jaké míry u něj ovlivní jeho rozhodování při nákupu.

Pamatujete na pejska Fofolu?

Schválně, jaká venkovní reklama z poslední doby vás oslovila? Já osobně mám stále v živé paměti billboardovou kampaň s pejskem Fofolou a pokaždé, když jdu okolo regálu s nápoji a na danou láhev narazím, vybaví se mi i tato myslím velmi úspěšná kampaň. Sama tento nápoj pro vysoký obsah cukru v něm nepořizuji, ale uznávám, že dcerka mě v době kampaně k jeho nákupu několikrát přemluvila. Do pejska Fofoly se přímo zamilovala. A o tom to celé je.

Billboardy prakticky

Autoři reklamních poutačů (a nejenom jich) tak mají nelehký úkol. Zaujmout široké i daleké okolí a upozornit na produkt svého klienta, čímž se dostáváme o kousek dál. Zkusili jste se někdy na reklamu podívat z druhé strany? Z pohledu toho, kdo ji připravuje? To není zrovna snadný úkol a každý, kdo se ve světě médií a reklamy kdy pohyboval, mi určitě dá za pravdu. Právě jim doporučujeme přečíst si ebook Billboardy prakticky. To je taková billboardová kuchařka plná odborných rad, která vás nakopne tím správným směrem. Zkrátka vám ukáže, jak na to. Kniha je zdarma, takže neváhejte!