Billboardy a firemní marketing
Účinná reklama? Toť otázka, kterou se zaobírají i světové reklamní
agentury. Zřejmě nejlepší je produkt vnímat okem zákazníka. Ovšem
kterého? Každý jsme přeci jiný!
Každý, kdo se kdy věnoval
firemnímu marketingu, si je vědom síly, jakou na potenciálního zákazníka
má reklama jako taková. Jejím cílem je upoutat jeho pozornost, což se
někdy daří lépe a jindy hůře. Reklama jako taková byla předmětem řady
studií. A jejich výsledek? Stejně jako zavděčit se všem je nemožné, je
velmi obtížné, aby jeden reklamní poutač oslovil všechny a donutil je si
daný výrobek koupit. Už je ale reálné, aby si jej pořídilo hodně lidí. A
to většinou stačí.
Zaměřeno na firemní marketing
Bez
firemního marketingu se tedy neobejde téměř
žádná firma včetně těch největších nadnárodních. Jeho prostřednictvím se
zákazníkům doslova dostávají pod kůži, jsou neustále v jejich
podvědomí. To si společnosti velmi dobře uvědomují a za reklamu jsou
ochotny dávat nemalé částky mnohdy dosahující milionů ročně. Na reklamě
je však finančně závislá i valná většina médií (až na výjimky v podobě
hrstky dotovaných), která v reklamě zastupují roli jakéhosi
zprostředkovatele.
Podoby reklamy
Reklama může mít spoustu podob. Reklamu máme tištěnou (v novinách a časopisech), televizní, mluvenou (v rozhlase), venkovní (billboardy
a backlighty), reklamou je ovšem i sponzoring, ať již sportovních či
kulturních událostí, nebo třeba propagace výrobku nějakou známou
osobností.
Jste vůči reklamě imunní? Nejste
Hodně
lidí se domnívá, že jsou vůči reklamě imunní, což dokládají třeba tím,
že v době televizních reklam přepínají na jiný program. Tento „nešvar“
televizní stanice řeší tím, že své reklamní bloky vysílají ve stejných
časech. Všimli jste si? Tomu, aby si divák ale šel uvařit kávu, ale
nezabrání. To ovšem nic nemění na faktu, že z psychologického hlediska
vůči reklamě imunní nejsme. Podvědomě nám reklamní spoty skutečně
zarůstají pod kůži, jde jen o to, zda v pozitivním nebo negativním
světle. Někomu se některé zkrátka líbí a jinému nikoliv, a je otázkou do
jaké míry u něj ovlivní jeho rozhodování při nákupu.
Pamatujete na pejska Fofolu?
Schválně, jaká venkovní reklama
z poslední doby vás oslovila? Já osobně mám stále v živé paměti
billboardovou kampaň s pejskem Fofolou a pokaždé, když jdu okolo regálu s
nápoji a na danou láhev narazím, vybaví se mi i tato myslím velmi
úspěšná kampaň. Sama tento nápoj pro vysoký obsah cukru v něm
nepořizuji, ale uznávám, že dcerka mě v době kampaně k jeho nákupu
několikrát přemluvila. Do pejska Fofoly se přímo zamilovala. A o tom to
celé je.
Billboardy prakticky
Autoři reklamních
poutačů (a nejenom jich) tak mají nelehký úkol. Zaujmout široké i daleké
okolí a upozornit na produkt svého klienta, čímž se dostáváme o kousek
dál. Zkusili jste se někdy na reklamu podívat z druhé strany? Z pohledu
toho, kdo ji připravuje? To není zrovna snadný úkol a každý, kdo se ve
světě médií a reklamy kdy pohyboval, mi určitě dá za pravdu. Právě jim
doporučujeme přečíst si ebook
Billboardy prakticky. To je taková billboardová kuchařka plná odborných
rad, která vás nakopne tím správným směrem. Zkrátka vám ukáže, jak na
to. Kniha je zdarma, takže neváhejte!