Jak řešit úklid ve firmě?
V čistém prostředí se lépe pracuje, protože vás tam nic nerozptyluje. Nemusíte se neustále dívat na ty drobky na zemi ani na ušmudlané okno. A pokud pracujete ve výrobě, je úklid ještě důležitější. Jenže kdo ho obstará? Vyplatí se na něj zaměstnat uklízečku?
Pro firemní úklid existují v podstatě tři možnosti:
- každý úsek si budou uklízet lidé, kteří tam pracují,
- zaměstnáte uklízečku,
- najmete si externí firmu.
Pojďme si rozebrat všechny tři varianty.
Uklízí přímo zaměstnanci
Tato volba není příliš šťastná, i když máte jen malou firmičku. Za prvé budou zaměstnanci ztrácet čas, který by mohli věnovat své skutečné práci. Za druhé z toho pravděpodobně nebudou zrovna nadšení. Chtěli byste se cítit jako uklízečka, když jste se nechali zaměstnat na úplně jinou pozici?
Zaměstnáte uklízečku
Na celý úvazek to pro většinu společností nemá smysl. Úklid firmy nezabere tolik času, aby se vyplatilo zaměstnávat na něj někoho na celý úvazek. Obyčejně stačí vysát, vytřít podlahu, utřít stoly, možná vyndat nádobí z myčky. Okna stačí umýt párkrát do roka. V zimě sice uklízečka/údržbář může zajišťovat i odhrnování sněhu, v létě třeba sekání trávy, ale po většinu dní pro ni příliš práce nenajdete. Možná ani na poloviční úvazek. Další zaměstnanec navíc znamená platit mu sociální a zdravotní a jiné náležitosti. Povinností je mnoho a výhod málo.
Najmete si úklidovou firmu
Tohle je v poslední době preferovaná záležitost. Firma přijede, přiveze si s sebou veškeré vybavení včetně čisticích prostředků, uklidí a zase odjede. Může k vám dojíždět dle domluvy. Navíc má výbavu i na nadstandardní úklidové služby – třeba mokré čištění koberců. Cenově to je obvykle výhodnější než vlastní zaměstnanec.
Záleží však na tom, jak dobře si úklidovou firmu vyberete. Spolehněte se na zkušenosti ostatních a dobré reference. Na úklid kanceláří a firemních prostor v Olomouci se specializuje například firma Deltaservis, mezi jejíž klienty patří i České dráhy či Tesco. To mluví za vše, ne?