Český Smartsupp používají statisíce lidí. Díky Dactyl Group i na mobilu
Začali jako brněnský start-up, dnes jejich službu dennodenně využívají statisíce lidí. Tým Smartsuppu nabízí funkci online chatu webům a e-shopům z celého světa.
Od samého začátku byl Smartsupp především webová aplikace, ale doba jde dál a úspěšné start-upy s ní. Proto přišel čas vytvořit mobilní verzi aplikace. O tu se postarala další brněnská firma, vývojářská společnost Dactyl Group.
Obě společnosti prozradily, jak taková aplikace vzniká a na čem společně pracují právě teď.
Měli jasnou představu, to projekt urychlilo
„Firmy za námi často chodí s velmi vágní představou o aplikaci a my musíme nejdřív zjistit, kam vlastně míříme. Se Smartstuppem to bylo jinak, měli dopředu jasnou představu o funkcích i rozvržení obrazovek,“ říká za Dactyl Group vývojář Vojtěch Šimša, který se na aplikaci podílel. Podle něj právě konkrétní představa urychlila vznik aplikace.
Na řadu tedy mohl rovnou přijít návrh grafiky. Ten se nesl v duchu jednoduchosti a funkčnosti. „Výjimečný byl ten projekt i tím, že měl už v první fázi odladěné REST API. I díky tomu byl vývoj velmi rychlý,“ dodává Šimša.
REST API (zjednodušeně) udává podobu požadavků na server, které odesílá mobilní i webová aplikace ve stejném formátu. Nezáleží tedy na tom, jestli máte v ruce mobil nebo sedíte u počítače, pozadí fungování Smartsuppu je stejné.
Tuto zásadní část měl Smartsupp nachystanou právě díky webové aplikaci. V krátkém čase tak mohla vzniknout aplikace pro Android následovaná verzí pro iOS.
Rychlost vyzdvihuje i Vladimír Šandera, CEO Smartsuppu: „Tým vývojářů z Dactyl Group je zkušený a flexibilní. Proaktivní přístup a rychlý čas dodání jsou jejich nejsilnější stránkou.“
Zákazníci preferují live chat
Se
Smartsuppem mají weby a e-shopy možnost komunikovat se zákazníky
prostřednictvím živého chatu na stránce. Právě tuto formu komunikace s
e-shopem preferují sami zákazníci. U webů s chatem sice také využívají
telefon nebo e-mail, ale ve výrazně menší míře: chat si vybírají
nejčastěji. Oceňují ho i sami majitelé e-shopů, kteří tak mají možnost
poradit zákazníkovi dřív, než z jejich e-shopu odejde.
Vývoj aplikace nikdy nekončí
Vývoj mobilní aplikace, kterou lidé používají každodenně, není jednorázová záležitost. Proto se Smartsupp a Dactyl Group po čase znovu spojili a připravili druhou verzi aplikace. Ta má úplně novou grafiku, ale i nové funkce, jako je historie chatu nebo podrobné informace o jednotlivých návštěvnících.
Smartsupp prozradil i to, jaké novinky se teprve chystají.
Všechny zprávy na jednom místě
Aktuálně se chystá vylepšení, které má usnadnit práci zákaznické podpoře každého webu, který používá Smartsupp. V aplikaci bude nově možnost spravovat live chat, messenger zprávy a e-maily na jednom místě. Už se tedy nestane, že by zákazníkův dotaz zapadl a nedostalo se mu odpovědi.
V plánu je i řada dalších novinek, které usnadní komunikaci e-shopům a jejich zákazníkům. Okno chatu se například nebude automaticky otevírat celé a na telefonu bude na uživateli, jestli si ho otevře.
„Na Smartsuppu je vidět, že dobrá služba se pořád vyvíjí,“ uzavírá Vojtěch Šimsa. „Daří se jim reagovat na to, co zákazníci potřebují, a my v Dactylu jsme rádi, že jim s tím můžeme pomáhat.“