3 překvapivá (ale pravdivá) fakta o reklamních předmětech
Reklamní předměty jsou neoddělitelnou součástí marketingu už nějaký ten pátek, a možná právě proto jsou občas považovány za trochu zastaralý způsob propagace. To je ale velká chyba! Máme pro vás 3 fakta, která jasně dokazují, že reklamní předměty ani zdaleka nepatří do „starého železa“.
1) Reklamní předmět málokdo odmítne
Ať už si o reklamních předmětech myslíte cokoliv, skutečnost je taková, že spotřebitelé je milují. Podle průzkumů Mezinárodní Asociace Propagačních Předmětů (PPAI) by dokonce celých 48 % dotázaných ocenilo, kdyby nějaký firemní dáreček dostalo o něco častěji.
Nejoblíbenějším propagačním předmětem přitom jsou potištěné tašky, případně jiné drobnosti, které spotřebitel může prakticky využít. Samozřejmě, ne každému se trefíte do vkusu. I přesto však darovaný předmět s vaším firemním potiskem odmítne přibližně jen 20 % lidí, což je ve srovnání s jinými formami propagace celkem zajímavé číslo. Když uvážíte, že televizní reklamu přepne celkem 66 % sledujících a digitální bannery zavírá přibližně 57 % uživatelů, musíte uznat, že reklamní předměty mají něco do sebe.
2) Reklamní předměty slouží roky. A po celou tu dobu propagují vaši myšlenku
Pokud už jste někdy výrobu propagačních předmětů zvažovali, možná vás také děsila představa, že investujete své peníze do něčeho, co pak vaši zákazníci bez rozmyslu zastrčí na dno šuplíku. Výzkumy ale ukazují, že pokud sáhnete po vhodném produktu, podobné obavy vůbec nejsou na místě. 53 % lidí, kteří nějaké reklamní výrobky vlastní, je využívá minimálně jednou týdně. Když pak vezmete v potaz, že celých 18 % majitelů těchto předmětů je má doma déle než 11 let, je jasné, že vaše reklama jim z očí rozhodně jen tak nesejde.
3) Nejpopulárnějším reklamním předmětem je potištěná taška
V pomyslném boji o nejlepší reklamní předmět jednoznačně vyhrává reklamní taška. Podle výzkumů v například USA přitahuje mnohem více pozornosti než ostatní reklamní produkty, díky čemuž dokáže získat přibližně 6 000 impresí (prohlédnutí). Na tašku s potiskem se navíc vyplatí vsadit, pokud cílíte na ženy. Patří totiž k jejich nejoblíbenějším reklamním produktům. Chcete-li oslovit spíše muže, dle výzkumů je nejlepší sáhnout po tričkách či čepicích.
Teď, když už víte, že propagační předměty většinou v koši ani v šuplíku nekončí, vyzkoušejte jejich sílu i vy. Všechna důležitá data už znáte, nyní je na vás, zda je dokážete využít ve svůj prospěch.