Čistotou komerčních prostor v boji o zákazníka i proti koronaviru

Jak si stojí firmy s úklidem? Úklid a servis patří mezi položky, které se často dostanou do hledáčku provozních ředitelů s jasně daným úkolem – ušetřit. Mnoho firem proto v minulosti úklid dosti zanedbávalo, doby se však mění. Čistota a úklid fungují v poslední době jako vizitka firmy nebo obchodního centra, stala se jedním z bodů konkurenčního boje, o to více v souvislosti s šířením koronaviru Covid-19. Na co by se mělo při úklidu komerčních prostor předně dohlédnout, aby byla čistota vývěsním štítem firmy?

Základem je hygienický plán

Úklid nestačí, v každé společnosti, komerčním prostoru či obchodním centru by měl být předně sestaven hygienický plán. Jím se řídí pravidelný úklid komerčních prostor, protože obsahuje přesně daný soubor všech pokynů, ale také pravidel a bodů pro úklid jednotlivých prostor a typů místností. Plán stanovuje nejen, jakým způsobem se má například čistit toaleta, koberce nebo dlažba, ale také čím a jak často. Vhodné je doplnit hygienický plán také o zjednodušenou formu s obrázky, případně doprovodit návrh přesnou fotodokumentací postupů a použitých metod pro uklízečky, které často nevládnou češtinou.

Čistota v kancelářích, ručníky a dezinfekce na toaletě

Jak v dnešní době posuzují zákazníci nebo obchodní partneři firmy? Nejen podle vystupování a erudice zaměstnanců, ale také podle prostředí, ve kterém se uskuteční jednání nebo podle vzezření obchodu. Úklid kancelářských prostor nebo obchodních center by proto měl být pro vedení zásadní prioritou. Kromě důsledného dodržování hygienického plánu je vhodné kontrolovat také ostatní servis, mezi který se řadí doplnění toaletního papíru, mycích potřeb, papírových ručníků a v neposlední řadě dezinfekce na ruce.

Čistota půl zdraví

Čisté pracovní prostředí však není jen vizitkou navenek, ale patří také k benefitům pro zaměstnance, kteří se budou cítit v práci bezpečně. To souvisí nejen s pandemií koronaviru, který trápí firmy po celém světě již půl roku. Zajištěním čistoty a bezprecedentního úklidu ve firmách se sníží nemocnost i v době běžných chřipkových nebo respiračních onemocnění, jejichž sezónou je podzimní a zimní období. Vhodné je proto samotné zaměstnance motivovat k úklidu vlastních pracovních míst.