Síť středoškolských bufetů ReFresh Bistro ukazuje, že krize nemusí znamenat konec

Začínali ve chvíli, kdy jim nad hlavou visel Damoklův meč pamlskové vyhlášky. Jen co se situace, pokud jde o střední školy, vyřešila, objevil se covid-19, vládní restrikce vůči restauračním zařízením, omezená výuka i zcela zavřené školy. Přesto to firma a její síť školních bufetů ustála, a dokonce plánuje do konce roku narůst téměř na dvojnásobek.

Na středních školách svítá na lepší časy, pokud jde o stravování

Nebylo zapotřebí žádné pamlskové vyhlášky. Firma Designex Food s.r.o., která provozuje školní bufety ReFresh Bistro, pochopila, že síla není v restrikcích, které přinesla pamlsková vyhláška, ale v kvalitní nabídce čerstvých potravin a celé řadě maličkostí, které si prostě školní bufet žádá. Tou hlavní z nich je rychlost obsluhy. Studenti mají o přestávce často pouhých 10 minut na to, aby zašli do bufetu, nakoupili a mnohdy vše i snědli. Přitom na malém místě se koncentruje najednou velké množství studentů. To vše musí dobrá školní bistra zvládat, navíc obvykle na dost omezeném prostoru. I proto má firma ve svých dalších investicích jasno – už do konce roku vybaví 40 % svých provozoven samoobslužnými pokladnami. Právě ony jsou moderním způsobem, jak zcela zásadně zrychlit odbavení každého zákazníka ve školním bufetu.

Designex Food přišel s konceptem zaměřeným na středoškolské zákazníky

Pro středoškoláky jsou školní bistra mnohdy jediným místem, kde se během výuky mohou stravovat. Každý den proto nabízí polévku, ale též čerstvé pečivo od místních pekařů. Naprostým hitem v nabídce jsou zapečené tousty. Nechybí točené i lahvové nápoje, včetně teplých nápojů. Firma sází na důkladné prověření svých dodavatelů a na výběr těch nejlepších z nejlepších. Neustále vylepšuje sortiment, jako i kvalitu a rychlost obsluhy. Dobrá pověst se šíří, takže firma rozhodně nemá nouzi o nové zájemce z řad škol. I to je důvod, proč se firma i v dnešní problematické době schopna rozvíjet a růst. Zatímco dnes provozuje 18 poboček, s novým školním rokem 2021/22 jich bude již 35. Na zdravém růstu si firma zakládá, a tak má plány, kdy by do roku 2026 chtěla otevřít svoji 70. pobočku.

Ustát těžké časy během restrikcí v souvislosti s covid-19 nebylo snadné

Firma musela ze dne na den vyhodit nakoupené suroviny a potraviny v hodnotě 2,5 milionu korun a denní zisk se změnil na ztrátu. Mladý tým se však nevzdal. Skvěle nastartovaný business zachraňuje pílí, skvělými nápady, ale i znalostmi prostředí, pro které poskytuje své služby.

Ředitel firmy, Marek Leffler, má pouhých 25 let, ale za sebou již mnoho vlastních podnikatelských zkušeností. Poté, co jako šestnáctiletý nastoupil za pokladnu v KFC, se velice rychle vypracoval a již za dva roky byl na manažerské pozici firmy a otevíral vlastní pobočku. Posléze na chvíli odbočil v kariéře a založil marketingovou agenturu. Návrat k businessu v oblasti občerstvení jej však lákal, a tak v roce 2017 otevřel pilotní bistro na střední škole, kde dříve sám studoval.

Dnes má bister pod značkou ReFresh Bistro 18, přes 200 zaměstnanců a nabízí stravovaní pro zhruba 30 000 studentů. Každý den jeho síť školních bister obslouží 7000 zákazníků, což představuje 156 000 zákazníků měsíčně a 1,5 milionů ročně. Podívat se na úspěch, který se síti školních bister Marka Leffera podařilo dosáhnout, můžeme i skrz prodej nejoblíbenějšího sortimentu firmy. Tím jsou zapečené tousty. V bistrech se jich denně prodá přes 6000, což je 112 000 za měsíc a 1,2 milionu za rok.

Moderní koncept i pokud jde o zaměstnance a řízení

Firma Designex Food s.r.o. si zakládá na rovných příležitostech pro muže i ženy. I proto jsou hned tři lidé ve vedení ženy a dva muži. Ředitelkou společnosti je 26letá Mgr. Lucie Benešová, která firmu úspěšně vede k další expanzi a řídí i vylepšování služeb školních bister. ReFresh Bistro – to je stravování pro studenty a pedagogy pro 21. století.