Digitalizace něco stojí, ale rozhodně díky ní ušetříte

Jakkoliv byla pandemie COVID-19 špatná, celý svět někam posunula. V oblasti digitalizace vidíme obrovskou změnu, všichni už nyní chápou, jak důležité je modernizovat zastaralé firemní procesy a infrastrukturu. Firmy postupně začaly adaptovat nové technologie, mnohé však stále nechápou, jaké řešení je to správné.

Co vlastně znamená digitalizace? Jde o velmi široký pojem, pod nímž si můžete představit například digitalizaci dokumentů – když je uchováváte v elektronické podobě v cloudu, mohou k nim zaměstnanci přistupovat odkudkoliv, třeba i z home office. Digitalizace znamená také online sdílení úkolů, evidování docházky, zakázek a všech dalších informací, k nimž potřebujete mít přístup.

Kolik tohle všechno stojí?

Digitální agentura Beneficio, jejíž doménou je webdesign a online marketing, zpracovala velmi pěknou studii. Spočítala, že cloudové služba (jako Google Drive, OneDrive či Dropbox) vás vyjde asi na 10$ měsíčně za uživatele. Stejnou částku zaplatíte za nástroj na evidenci úkolů, zakázek atd. Zapier, užitečná platforma pro přenášení dat mezi aplikacemi, vyjde na 50$ měsíčně. Při dvaceti zaměstnancích se dostáváme zhruba na 1000$ za měsíc, což tedy není zrovna nízká částka.

Jde to ovšem i jinak. Odpovědí jsou právě weby na míru. Web totiž nemusí sloužit pouze jako prezentace zákazníkům. Může za ním stát celý systém, který využívají též zaměstnanci. Pronajmout si vlastní server, pořídit si datové úložiště a na serveru provozovat vlastní webovou aplikaci vyjde obvykle levněji. A hlavně dostanete přesně to, co potřebujete.

Co všechno lze v rámci řešení na míru získat?

Vlastně tak nějak cokoliv, co potřebujete. Digitální agentura Beneficio má zkušenosti s vývojem CRM a ERP systémů, to je v podstatě základ. Nabízí se též vlastní API rozhraní. Můžete evidovat zákazníky, zakázky, fakturovat, automatizovat procesy, evidovat úkoly a projekty, řešit interní komunikaci, generovat dokumenty, on-line podepisovat dokumenty, zobrazovat grafy, počítat statistiky. Tohle všechno z jedné jediné webové aplikace.

Jak tedy ve finále ušetříte?

Zvýšíte efektivitu práce, snížíte náklady na provoz. Tohle řešení je levnější než platit si zvlášť několik služeb, jež vlastně ani nesplňují přesně vaše požadavky. Spoustu věcí automatizujete, takže nebudete potřebovat více zaměstnanců, získáte i dobrý přehled o tom, co se vlastně děje ve vaší firmě.

Zřejmě vás bude zajímat, jaká je cena těchto služeb. Konečnou částku vám digitální agentura sdělí až po stanovení požadavků. Neváhejte se jí svěřit kompletně – marketingovou strategii, web i firemní systém získáte na jednom místě. Za mnohem lepší částku, než kdybyste vše poptávali samostatně. Firma vytváří software na míru a zaměřuje se na speciální funkce webu.