Pořiďte si rychlý web, zákazníci i vyhledávače na rychlost slyší

Čas jsou peníze, to ví dnes každý. V 21. století tahle poučka platí obzvlášť, protože času na rodinu, kamarády a koníčky opravdu mnoho nemáme. Není divu, že jím nechceme plýtvat, ani když surfujeme po internetu.

Bylo provedeno mnoho výzkumů na téma, že uživatelé opravdu nejsou ochotní čekat. Pokud se vám web nenačítá, zavřete ho a zamíříte na jiný. Ke konkurenci. Zamyslete se, sami si pravděpodobně počínáte úplně stejně. Proč na něco čekat, když nemusíte, protože jinde vám to nabídnou bez čekání? A právě proto byste se měli snažit, aby se také vaše webové stránky načítaly rychle. Navíc nejde pouze o lidské návštěvníky, nýbrž o mnohem více.

Rychlost načítání webu ovlivňuje SEO

Rychlost načítání je také součástí optimalizace pro vyhledávače. I Google při hodnocení webových stránek bere v úvahu vaši rychlost. Ostatně sám Google poskytuje nástroj PageSpeed Insights, do kterého můžete vložit adresu svého webu a ihned zjistíte, jak je na tom s rychlostí. Nástroj vám zároveň doporučí, jak je možné rychlost načítání zlepšit. Bavíme se však o technických záležitostech, které je lepší nechat na odborné agentuře, jež vám SEO zajišťuje. Jestliže takovou nemáte, možná by nebylo od věci nad ní zauvažovat. Na řešení všech těchto problémů je lepší nebýt sám.

Výkon je na prvním místě

Jak tedy dosáhnout rychle se načítajícího webu? Základní poučky zahrnují například používat obrázky malé velikosti, které se načítají okamžitě, vyhnout se tahání spousty dat z cizích serverů apod. Rychlé ovšem musí být i samotné jádro.

Online agentura Beneficio, jejíž doménou jsou webdesign, digitální marketing, PPC kampaně, správa sociálních sítí a související činnosti doporučuje například dvě řešení, s nimiž má kladné zkušenosti:

Webflow či podobné optimalizované platformy s velmi dobře upraveným kódem, které běží skutečně rychle.

Platformy jako Headless CMS Strapi, ty pracují na technologiích jako Next.js nebo Typescript, jež jsou zaměřené na výkon webů a omezují tok dat na minimum. Uživatel se s nimi nemusí starat o optimalizaci mediálních souborů.

Zrychlení webu není úkol na dva dny, častokrát se ukáže, že bylo od počátku zvoleno špatné (rozumějte pomalé) řešení a nejvhodnější by bylo web prostě úplně předělat. A proč vlastně ne?

Moderní a rychlý web je klíčový

Můžete nastavovat skvělé PPC kampaně, mít vyladěnou optimalizaci pro vyhledávače, ovšem pokud zákazník přijde na pomalý web, ke konverzi nakonec vůbec nemusí dojít. Webové stránky byste měli mít vyladěné k dokonalosti, to je první krok. Na ten pak navazujete dalšími prvky digitálního marketingu. A jelikož jsou tohle všechno úkoly pro specialisty, je důrazně doporučeno obrátit se na online agenturu, jež má odborníky na každou jednotlivou oblast. Zkuste to s Beneficio.cz!